Weblog ten behoeve van de Managementconferentie voor MBO & VMBO op 6 en 7 april 2011 in Domburg.
donderdag 27 januari 2011
Charme van Zeeland - ontwerp van Evie Kemps
Door middel van fotografische beelden de charme van zeeland overbrengen. In het ontwerp zie je een mast van een zeilboot met de informatie erop. Deze staan een paar graden uit elkaar, zodat het mooi tot zijn recht komt op de bochten waar de wegwijzerborden moeten komen te staan. Ook kun je midden op de paal van de wegwijzer zien of de workshop/presentatie vol of vrij is.
Ook kleed ik met zeilen rond om een lantarenpaal te spannen de routing naar de conferentie aan. Deze zijn gelijk later op de dag leuk verlicht.
Het Consortium voor Innovatie was zó gecharmeerd van het ontwerp van Evie, dat dit volledig zal worden uitgewerkt voor de algemene bewegwijzering op Hof Domburg tijdens Dé Managementconferentie 2010. Gefeliciteerd Evie!
Zeeuwse golfbrekers - ontwerp van Celine Keetels
Ik kreeg de opdracht om een bewegwijzering te ontwerpen voor de conferentie.
De conferentie vind plaats in Zeeland. Om iets typisch Zeeland erin te verwerken ben ik gaan onderzoeken wat er in zeeland allemaal voorkomt. Ik kwam toen uit op de zee en in de zee staan golfbrekers. Ik ben toen door gegaan op de golfbrekers. Ik ben hier een idee omheen gaan verzinnen zodat het een duidelijk en makkelijk concept werd.
De gekleurde kapjes bovenop de schokbrekers kun je makkelijk verwisselen. Zo kun je zien op er wel of niet plek vrij is in het huisje.
De conferentie vind plaats in Zeeland. Om iets typisch Zeeland erin te verwerken ben ik gaan onderzoeken wat er in zeeland allemaal voorkomt. Ik kwam toen uit op de zee en in de zee staan golfbrekers. Ik ben toen door gegaan op de golfbrekers. Ik ben hier een idee omheen gaan verzinnen zodat het een duidelijk en makkelijk concept werd.
De gekleurde kapjes bovenop de schokbrekers kun je makkelijk verwisselen. Zo kun je zien op er wel of niet plek vrij is in het huisje.
vrijdag 21 januari 2011
Veelzijdig Zeeland - ontwerp van Renske Rothuizen
Zeeland bestaat niet alleen uit strand, wind en zee. Zeeland is hier weergegeven met een veelzijdige vorm. De vlakken kunnen bij elkaar gevouwen worden voor de transport en uitgeklapt en gestapeld op locatie. Doordat het ontwerp erg flexibel is past het op elke locatie. Doormiddel van magneten zien de mensen of een workshop al vol is of niet.
dinsdag 18 januari 2011
Zeeland en zee, de vorm van de golf - ontwerp van Guus Killaars
Zeeland en zee, onafscheidelijk van elkaar. Mijn uitgangspunt is daarom ook de zee geweest. Met de prachtige vorm van de golf heb ik mijn concept vormgegeven.
Daarnaast is het object niet alleen nuttig overdag maar tijdens schemering en donkere tijden goed te zien en mooi verlicht met sfeerverlichting.
Daarnaast is het object niet alleen nuttig overdag maar tijdens schemering en donkere tijden goed te zien en mooi verlicht met sfeerverlichting.
donderdag 13 januari 2011
Frisse wind in Zeeland - ontwerp van Bart Cox
“In Zeeland waait vaak een frisse wind. Wij hopen dat u uw brein op 6 en 7 april flink wil laten schoonblazen en vullen met frisse ideeën.”
Deze zin is het uitgangspunt voor mijn concept.
De wind zet iets in beweging, je brein of de zeilen die je meenemen naar je volgende bestemming op de conferentie.
Deze zin is het uitgangspunt voor mijn concept.
De wind zet iets in beweging, je brein of de zeilen die je meenemen naar je volgende bestemming op de conferentie.
dinsdag 11 januari 2011
Aankleding Dé Managementconferentie in Domburg
Verschillende studenten van Vakschool SintLucas hebben in opdracht van het Consortium voor Innovatie een ontwerp gemaakt voor de aankleding van Hof Domburg.
Tijdens de eerste sneeuwdagen van december 2010 glibberden wij naar Boxtel, waar ze de ontwerpen op zeer professionele wijze voor ons presenteerden.
In de komende weken zullen we de verschillende plannen de revu laten passeren via deze weblog met toelichting van de maker zelf. Tot slot zullen we ook vermelden welke ontwerpen uiteindelijk tijdens Dé Managementconferentie in Domburg gerealiseerd zullen worden.
Tijdens de eerste sneeuwdagen van december 2010 glibberden wij naar Boxtel, waar ze de ontwerpen op zeer professionele wijze voor ons presenteerden.
In de komende weken zullen we de verschillende plannen de revu laten passeren via deze weblog met toelichting van de maker zelf. Tot slot zullen we ook vermelden welke ontwerpen uiteindelijk tijdens Dé Managementconferentie in Domburg gerealiseerd zullen worden.
maandag 10 januari 2011
Bewegen aan Zee, Education on the move
Bewegen aan Zee, Education on the move
Woensdag 6 april 10.00 – 12.00 uur
Startpunt grote tent op Hof Domburg
(verzamelen 9.30 uur).
Voor de volgende activiteiten kan worden ingeschreven.
Inschrijven voor de activiteiten kan via krr@roczeeland.nl tot en met maandag 28 maart 2011. Zorg dat je op tijd bij bent want vol is vol.
Alle activiteiten vinden plaats in de duinen of op het strand.
Woensdag 6 april 10.00 – 12.00 uur
Startpunt grote tent op Hof Domburg
(verzamelen 9.30 uur).
Voor de volgende activiteiten kan worden ingeschreven.
Inschrijven voor de activiteiten kan via krr@roczeeland.nl tot en met maandag 28 maart 2011. Zorg dat je op tijd bij bent want vol is vol.
Alle activiteiten vinden plaats in de duinen of op het strand.
- Zee-kanoën
Zee-kanoën een tak van sport die bij uitstek te beoefenen is in Zeeland.
Een beetje "zeevaste" maag is niet gek voor een zee-kanoër…….. - Nordic walking
Gewoon lopen met stokken is simpel. Maar voor echt leren Nordic walken, met de juiste techniek, het goede ritme en het juiste effect, is wel degelijk instructie nodig. Die krijgt u op het strand. - Yoga
Yoga leert ons om lichaam en geest en om geest en bewustzijn met elkaar in balans te brengen. De oefeningen geven kracht en energie en zorgen voor een algeheel prettig gevoel van ontspanning. Zee en zand zorgen voor extra ontspanning. - Tai-chi
Tai-chi is een ongewone manier van bewegen, maar wel een uiterst rustige. Velen vinden het een streling voor het oog en ervaren het als een weldaad. Tai-chi een fijne manier om iets aan je gezondheid te doen. Het ruisen van de zee krijg je er gratis bij. - Golf
De Domburgse golfbaan is de oudste van Nederland. De ligging in de duinen met uitzicht op zee maakt de Domburgse tot een echte links course. Wind & Rough zorgen vaak voor een uitdagende ronde. - Paardrijden
Zeeland en dus ook Domburg heeft iets met paarden. Het strand is op zijn mooist bij laag water om paard te rijden ……… dat moeten we nog even regelen. - Hardlopen
U kent Zeeland ook vast wel van de Kustmarathon, de mooiste en zwaarste marathon van Nederland. Voor u zetten we routes uit van 5, 10 en 15 kilometer. - Rots en water
Rots en Water is een weerbaarheidsprogramma dat ook gebruikt wordt bij de begeleiding van jongeren. Het heeft als doel verbeteren van zelfbeheersing, zelfreflectie, zelfvertrouwen en communicatieve en sociale vaardigheden. Ervaar ’t zelf op het strand! - Branding surfen
Afhankelijk van het weer!
zaterdag 1 januari 2011
Programmaoverzicht mobiel
Programmaoverzicht Presentaties Domburg 2011 | ||
Organisatie | Titel | Presentatoren |
Alfa College | Cooperatief leren in de mobiliteitssector | Gerard Krikken |
Alfa College | Het parelsnoer van het Alfa-college | Karin Kienhuis |
Alfa College | Het Talentencentrum | Fijbe Kruizinga |
Alfa College | Lectoraat, duurzame innovatie in de regionale kenniseconomie | Ineke Delies |
Alfa College | Oordeel inspectie als motor van verbetering | Dick Koops, Folkert Sonsma |
Alfa College | Uitbesteding ICT, goudmijn of valkuil? | Jeroen van der Ster, Jacques Korfage |
AOC Oost | Het groene lyceum: doorlopende leerlijn vmbo-mbo-hbo. Een oostelijke benadering. | Klaas Jellema, Jeroen Lek, Roger Keller |
AOC Terra | Het groene lyceum: doorlopende leerlijn vmbo-mbo-hbo. Een noordelijke benadering. | Wim Cnossen, Jan Harbers |
Arcus College | De aansluiting vinden met de verander(en)de organisatie | Dymphy Kees, Rini van Roij (Arcus college), Don Binnendijk (Hogeschool Zuyd), Ton Martens (People Do Change) |
Arcus College | De docent als manager van verwachtingen | Dymphy Kees, Karin van Hoof, Frans Blom |
Arcus College | De Integrale Praktijk Opdracht als verbindende factor | Dymphy Kees, Marlene Smeets-Haest |
Arcus College | Gebruik cgo monitor voor professionalisering leraren | Miriam Goes-Daniels (Ruud de Moorcentrum, Open Universiteit) |
Arcus College | Professionaliseren: zet het team ‘in the lead’ | Dymphy Kees, Renée Smeets |
Communicatienetwerk (MBO Raad) | Effectief mediabeleid.... gespiegeld! | Twan Stemkens (MBO Raad) |
Communicatienetwerk (MBO Raad) | Interne communicatie in het mbo | Erik Reijnders (Reijnders Advies en Ontwikkeling) |
Communicatienetwerk (MBO Raad) | Leiderschap en communicatie & vice versa | Twan Stemkens (MBO Raad), Erik Reijnders (Reijnders Advies en Ontwikkeling) |
Da Vinci College | Film: Gedroomd Leiderschap (voorlopige werktitel) | Marijke van der Putten (Inspirae), Max Hoefeijzers (Da Vinci College) |
Da Vinci College | Leiderschap in verbinding met de teams | Jan Kroep, Max Hoefeijzers |
Da Vinci College | Situationeel leiderschap bij onderwijs teams | John Lankheet |
Da Vinci College | Sociale veiligheid in het ROC, realiteit of papieren tijger? | Ineke van Eekhout-Wiggers, Jan Boele |
Da Vinci College | Teamonderhoudsbeurten, APK voor teams | Jan Kroep |
Da Vinci College | Werken met echte integrale projecten in het MBO onderwijs | Hester van Roode, Mandy van der Mandy |
Deltion College | BTEC: leer/werkomgeving voor studenten en docenten | Jan Lanting |
Deltion College | De docent als DE eigenaar van kwaliteit en verantwoording | Rob Simmers |
Deltion College | De veranderende rol van docenten in het horeca-leerbedrijf | Jan Willem Wassink, Theo Wijtsma |
Deltion College | Leraren en praktijkopleiders werken samen aan invoering CGO | Marinus Roijakkers (Deltion College), Harrie Kok (ROC Nijmegen) |
Deltion College | Leraren ontwikkelen flexibel onderwijs in Europees project | Herman Hempen, Gert Wagenvoort |
Deltion College | ZIN-IN-NOVATIE | Monique Borst, Monica Bau Santos |
Drenthe College | Magister als hulpmiddel bij het dagelijks werk | Pier Santema, Jan Engels, Marieke Doosje |
Drenthe College | Management by Qlicking | Pier Santema, Marieke Doosje |
Educus | De rol van HRM in het optimaliseren van onderwijskwaliteit. | Henk van der Molen (Educus B.V.), Roel Bolt (Unit4) |
Educus | Krappere begrotingen, efficiëntere onderwijsprogramma’s. | David Dekker (Educus), Peter Verdaasdonk (Advitrae) |
Educus | Minder docenten, lager budget, opkomst e-Learning. Wat nu? | Martin van den Broek (Stoas Learning), Ed Botterweg (E-learning evangelist) |
Educus | Warme overdracht of kille uitval? Informatiseer de keten! | David Dekker (Educus) |
Edudelta Onderwijsgroep | Groene Kenniscoöperatie | J de Groot |
Edudelta Onderwijsgroep | Het concept van de werkplaats | Wim van der Zwan |
Edudelta Onderwijsgroep | Het onderwijsmagazijn | Adrie Huijser |
Edudelta Onderwijsgroep | Hoe faciliteer je regioleren? | Jeroen van Drie |
Edudelta Onderwijsgroep | Rol van het bedrijfsleven bij regioleren | Adrie Huijser |
Edudelta Onderwijsgroep | Studenten stichtingen presenteren zich: Wie is eigenaar van | Jeroen van Drie |
Examinering | Aan de slag met onvoldoendes voor examinering | Rini Romme, Erwin Pierik (MBO Raad), Karin Geurts (KG Opleiding&Advies) |
Examinering | Een loungebank vol goede examinering | Toine Huijsmans (MBO Raad), Jos van Odijk (Amarantis Onderwijsgroep) |
Examinering | Examinering; zelf doen of inkopen ? | Rini Romme (MBO Raad), Marieke wentink (Graafschap College), Anneke Westerhuis (ECBO) |
Examinering | Good practices examinering | Marieke Wentink (Graafschap College), Joost van der Staak (Koning Willem I College) |
Examinering | Procesarchitectuur examinering; wat is dat? | Marieke Wentink (Graafschap College), Jacqueline van der Loo (Bureau hutspot) |
Examinering | Sectorale examenprofielen zijn er; en nu? | Jos van Odijk (Amarantis Onderwijsgroep), Toine Huijsmans (MBO Raad) |
Friesland College | WHAT INSPIRES US op de woensdagmiddag | Oebele Helder |
Friesland College | WHAT INSPIRES US op de donderdagmorgen | Oebele Helder |
Friesland College | WHAT INSPIRES US op de donderdagmiddag | Oebele Helder, Jan Deutekom, Rudolf Winius |
Gilde Opleidingen | De invloed van de direct leidinggevende op de werkdruk | Marianne Smitsmans |
Gilde Opleidingen | De teammanager: schakel tussen strategisch en operationeel beleid | R. Smits |
Gilde Opleidingen | Grenzen stellen: zo min mogelijk last van organisatie | Marcel Spoler |
Gilde Opleidingen | Het managen van zelfverantwoordelijke teams | Susanne Smeets |
Gilde Opleidingen | Hoe laat een teammanager medewerkers weer trots zijn op hun werk/beroep? | Leon Simons-Heldens |
Graafschap College | Kom d'r in | Sarien Shkolnik-Oostwouder |
Grafisch Lyceum Rotterdam | Bedrijfsprocessen in beeld | Fred van Vliet, Rianne van der Meij |
Grafisch Lyceum Rotterdam | Glr project aanpak | Fred van Vliet |
Grafisch Lyceum Rotterdam | Social media en wat kan het onderwijs hiermee | Fred van Vliet, Jeroen den Dunnen |
Grafisch Lyceum Utrecht | "Ja-maar..............wat als alles lukt?" | Betty Heimans-Polk, Myra Harrems |
Helicon Opleidingen | (bij)Sturen op kwaliteit examinering. | Theo Koolen (Helicon Opleidingen), Rena Punt (Cinop) |
Helicon Opleidingen | De Groene Campus: ontwerp tot realisatie | Dick van der Star |
Helicon Opleidingen | Externe oriëntatie in de vorm van een docentenstage | Marga Arts Verhoeven (Helicon Opleidingen), Rosie van van Uden (Interstudie-ndo) |
Helicon Opleidingen | Knooppunt Innovatief Groen | Willem den Ouden (Avans Hogeschool), Dick van der Star (Helicon Opleidingen - De Groene Campus) |
Helicon Opleidingen | Versnelde leerroutes binnen de Groene Campus | Geert van den Heuvel, Ingrid Coenders |
Helicon Opleidingen | Virtual Action Learning in het MBO | Willy Koppens |
HMC en Nimeto: mbo vakscholen | De professional in de vakschool | José Oudejans, Ben Hoogerdijk (Hout- en Meubileringscollege) |
HMC en Nimeto: mbo vakscholen | Hoe krijg je ze mee? | Heleen van Baarsen, Stephan Welie, Anneke Hermsen (Hout- en Meubileringscollege) |
HMC en Nimeto: mbo vakscholen | Invoering CGO: hoe verder als 1/3 vh personeel ziek wordt? | Bert Meulenkamp, Andries Grosman (Nimeto) |
het Innovatiehuis | De balans na 15 jaar studiereizen naar de USA | Fred van Vliet (Grafisch Lyceum Rotterdam), Kees Engelhart (Noordhoff Uitgevers) |
het Innovatiehuis | Het hoofd boven het maaiveld | Hans van Nieuwkerk (MBO 2010) |
het Innovatiehuis | Het innovatiehuis, een huis of Future Center voor het MBO | Addy de Zeeuw (Consortium voor Innovatie) |
het Innovatiehuis | Hoe nieuwe bestuurders het verschil kunnen maken | Wim van de Pol (Noorderpoort), Willem de Potter (Hoornbeeck College / Van Lodenstein College) |
het Innovatiehuis | Nut en noodzaak van expedities voor het personeel | Eli van Beekveld (SintLucas), Adri Michels (ROC van Twente) |
het Innovatiehuis | So you think you can (net)work? | Willem Karssenberg (Consortium voor Innovatie), Karin Winters (Paragin) |
Kennisnet / saMBO~ICT | Centrale examinering, een organisatorische uitdaging! | Jan Bartling (Sambo~ICT), Jan Paul de Vries (College voor Examens) |
Kennisnet / saMBO~ICT | Digitaal leermateriaal, waar staan we nu? | Leo Bakker (Kennisnet) |
Kennisnet / saMBO~ICT | Hoe gebruiken docenten ict in het MBO? | John Hanswijk, Jan-Kees Meindersma (Kennisnet) |
Kennisnet / saMBO~ICT | Informatie encyclopedie; de indicatoren in uw jaarverslag | Sandra ter Horst (Kennisnet), Jan Bartling (Sambo~ICT), Pierre Veelenturf (MBO Raad) |
Kennisnet / saMBO~ICT | Trends in onderwijs en ict, wat moet je ermee als manager? | Marien van Breukelen, Jan-Kees Meindersma (Kennisnet) |
Kennisnet / saMBO~ICT | Triple A voor uw docenten | Eric Jongepier (Sambo~ICT) |
Kennisnet / saMBO~ICT | Visieontwikkeling; visie op onderwijs en ict | Bob Klaasen, Mieke van Keulen (Kennisnet) |
Koning Willem I College | De docent als eigenaar van zijn leerproces! | Imre Mutsaers (Koning Willem I College), George Moerkerke (Open Universiteit), Antonette Sanders (KPC Groep) |
Koning Willem I College | Dichter bij het werkproces: dichter bij het leerproces! | Geert Swinkels (Koning Willem I College), Frans Jansen (Ruud de Moor Centrum), Erica Aalsma (De Leermeesters BV) |
Koning Willem I College | Governance & Control als geweten van het KWIC | Christ Diepstraten, Joost van der Staak |
Koning Willem I College | Governance & Control als informatiebron voor het KWIC | Christ Diepstraten, Cor van Gerven |
Koning Willem I College | Keuzebegeleiding in de Succesklas | Roger van den Akker, Marian van der Sterren |
Koning Willem I College | Lerende leraren; eenzaam of duurzaam? | Marjolein Held |
Koning Willem I College | Professionaliseren doe je niet alleen | Hans Schaepkens, Marc Raaijmakers, Rob Admiraal |
Koning Willem I College | Studiepunten in het MBO | Lieke Hooft Van Huysduynen |
Koning Willem I College | Uw instelling het duurzaamste ROC van Nederland ? | Rob de Vrind (Koning Willem I College), Els Brendel (Trans Forta) |
KPC | Fusion: managementproeverij | Marionette Vogels, Antonette Sanders, Ton Bruining, Harry Gankema, |
Leeuwenborgh Opleidingen | "Opleiden in een (on)begrensde euregio !!! | Ger Reichrath, Bert Wetzels |
Leeuwenborgh Opleidingen | AKA Leerwerkcentrum Polfermolen | Margot Felix, Ine Meuffels |
Leeuwenborgh Opleidingen | Binnen het CGO kwalificeren met de context als uitgangspunt! | Ron Eijkenboom |
Leeuwenborgh Opleidingen | Communicatie van de dienst ICT met de klanten en omgekeerd | Ludo Cuijpers |
Leeuwenborgh Opleidingen | Dienst ICT Lyceum, samenwerking tussen onderwijs en bedrijfs | Ludo Cuijpers, Bert Wetzels |
Leeuwenborgh Opleidingen | HET CIOSKEUR: A-Merk van Topopleidingen voor Leaders in Sport | Ron de Ruijter, Bert Wetzels |
MBO Raad | De toekomst van medezeggenschap in het mbo | José Faber-Bosma |
MBO Raad | Examinering in het mbo, een centrale gedachte | Rini Romme, Erwin Pierik |
MBO Raad | KBB revisited | Erwin Pierik |
MBO Raad | Macrodoelmatigheid in het mbo: koorddansen | Jan van Zijl |
MBO Raad | Professionalisering van docenten...en meer | Luud Bochem |
Netwerkschool | Durf te dromen….de Netwerkschool in ontwikkeling | Rini Weststrate, Anita de Moor |
Noorderpoort | De kracht van bevlogenheid | Harm Stel, Hans Meijer, Anneke Bruinstroop |
Noorderpoort | Educatie, een marktgerichte organisatie | Femmia Haverkamp |
Noorderpoort | Een jaar School voor Maatwerk Noorderpoort. | Pieterke Donkerbroek |
Noorderpoort | Een leeromgeving met een "wow" factor | Harry Bouma (Noorderpoort), Pieter Jansen (KPC groep) |
Noorderpoort | Het onderwijsteam als professionele leergemeenschap | Hans Bergeman, Heidi Jonker |
Noorderpoort | Vrij jaartaakmodel, leuk bedacht, veelvragend, wat levert het op? | Lenie Stuurman (Noorderpoort), Maaike van Kessel (Van Kessel & Oosterhof) |
Nova College | "Een beeld zegt meer dan 1000 woorden" | Joyce Blauwhoff |
Nova College | Handelingsgericht werken; wat vraagt dat van de docenten? | Marijke Overdijk, Nancy Rijns |
Nova College | In (Cultuur) shock! | Monique Muller, Louky Ydema |
Nova College | Magister; de cursist centraal | Rob Smit, Rob Nijssen |
Nova College | Nederlands centraal in de organisatie | Petra Zijlstra |
Nova College | Ontwikkeling sociale vaardigheden bij cursisten niveau 2 | Mieke Jacobse, Joke Christiaans |
ROC A12 | Leeftijdsgebonden uitstroom van docenten biedt kansen | Vera Ruitenberg, Jacobien de Graaf |
ROC A12 | Onderwijsinnovatie door studievoortgangsregistratie | Monique de Laat, Joeke Veldman |
ROC A12 | Project Taal en Rekenen ROC A12 | Alet van Leeuwen (ROC A12), Gert de Kleuver (Ichthus College) |
ROC A12 | Samen werken, leren en innoveren | Anja Moesker |
ROC Aventus | Flexibiliseren door middel van standaardisering | Michäel de Kort (ROC Aventus), Peter van 't Riet (Hogeschool Windesheim) |
ROC Aventus | Inbox leeg, hoofd leeg | Raymond Vermeulen, Hannie van der Heijden |
ROC Aventus | Mobiliteitsbeleid, geen bedreiging maar een loopbaankans. | Jessica van den Brink, Helene Donkers |
ROC Aventus | Professie à la Carte | Jan Gerritsen |
ROC Aventus | Samen koken: Men neme….ingrediënten voor flexibel onderwijs. | Hannie van der Heijden, Stefanie Plompen |
ROC Aventus | Sociale media en online marketing | Ameike van der Ven, Gretha Liefers |
ROC Leiden | (In)richten van de organisatie – nieuwe besturingsfilosofie | Marieke Jas |
ROC Leiden | Devices voor MBO docenten | Herman Post |
ROC Leiden | Diversiteit en Internationalisering | Hugo Snabilie |
ROC Leiden | Implementatie (nieuwe) onderwijsconcept in de nieuwbouw | Michel Jehee |
ROC Leiden | Leren op de werkplek | Esther Verdegaal |
ROC Leiden | Middenmanagement & strategische innovatie | Ton Kallenberg |
ROC Leiden | Move Your Skills | Hugo Snabilie |
ROC Leiden | Professionaliseren in netwerken | Herman Post (ROC Leiden), Darco Jansen (Open Universiteit - Ruud de Moor Centrum) |
ROC Mondriaan | Curriculum Casco en studiepunten digitaal vormgeven | Rico Vervoorn (ROC Mondriaan), Dick van der Ent (De Overdracht) |
ROC Nijmegen | De confettigeneratie | Noor van Velthoven, José Jansen-Gulen |
ROC Nijmegen | SLB volgens leraar van het jaar José Jansen-Gulen | José Jansen-Gulen, Noor van Velthoven |
ROC Nijmegen | Technovium in hart & soul | Wieteke Hoftijzer, Hein van den Hoek |
ROC Nijmegen | True Colors, te bruiken bij managers, docenten en studenten. | Hans Derksen |
ROC Nijmegen | Vraaggericht leren en blended leren | Gert-Jan Jacobs (ROC Nijmegen), Ton Bruining (KPC Groep) |
ROC Rijn IJssel | (mede)zeggenschap: spin in good governance web | Jeroen Maree |
ROC Rijn IJssel | Betrokken draagt bij aan een succesvol opleidingstraject | Marleen Geelen |
ROC Rijn IJssel | De Culinairy & Hospitality Academy | Carel Rink, Wouter Groothedde, Dave van Antwerpen, Klaas Buter, |
ROC Rijn IJssel | Foodtechnology | Carel Rink, Ingmar van Bostelen, Rudolf Barkhuijsen |
ROC Rijn IJssel | Van "wat wil je later worden" naar "wat wil je nu doen"! | Andre Pierik |
ROC Rijn IJssel | Van stagiaire met talent naar docent competent. | Marita Braakhuis |
ROC Rivor | Besturen met sociale media | Jeroen van den Berg |
ROC Rivor | De leergemeenschap: kansen en valkuilen | Thea Keune-Mocking, Cees Schreuders |
ROC Rivor | De vrienden van het Vakcollege, praktijkleren in uitvoering. | Frans van Woesik |
ROC Rivor | Gastouderproject ROC Rivor 2010 | Monique Posthumus, Frank Lommers, Jeroen van den Berg |
ROC Rivor | Learn@work, een sectoroverstijgende aanpak van de BPV | Marian Alberts |
ROC Rivor | Onderwijskundig Leiderschap en Piraterij | Karin Hendrich, Inge Goris |
ROC Rivor | ROC Rivor als Sterk Merk | Dimitri Nadorp |
ROC ter AA | Als adviseur het onderwijs ondersteunen; hoe doe je dat? | Paul Sijbers |
ROC ter AA | Nederlands: de weg van hokjesdenken naar samenhang | Frits van de Wiel, Saskia Huybers |
ROC ter AA | Begeleiding en zorg: van exitgesprekken naar vroegtijdige begeleiding | Frits van de Wiel, Anke Coolen |
ROC ter AA | Implementatie van maatwerk BBL-opleidingen voor organisaties | Manny Liebregt |
ROC van Twente | Achter de coulissen van RBA-4: co-makership en coöperatie | Jane Groenendijk (Examenbank RBA-4), Margo Koopman (ROC van Twente) |
ROC van Twente | De docent als linking pin | Jolien van Uden, Annette van Liere |
ROC van Twente | De voorlichter als vuurtoren | Els van Riel - Smit, Jan Dronkert |
ROC van Twente | Doorbraakprojecten: docent eigenaar van onderwijsinnovaties | Edith Wanschers, Gerard Rikken, Jan Lammerink |
ROC van Twente | Een zee aan informatie; ik worstel en kom boven! | Frans van Eekelen |
ROC van Twente | Leercoach makelaar onderwijsinnovaties. | Andre Wessels |
ROC van Twente | Leercoach makelaar onderwijsinnovaties: casus Trigionacademie | Hans Smeets |
ROC van Twente | Manage je lichaam, manage je organisatie | Esther Homan, Marieke ten Vaarwerk |
ROC van Twente | Onderwijsinnovatie en PDCA: de juiste mix | Jos Toebes, Gerard Hazewinkel, Bert van de Kuilen |
ROC van Twente | Rust of gedonder - kosten/batenanalyse van verandering | Catharina Lautenbach, Adrie Michels |
ROC van Twente | Strategie zit in je ! | Gerrie van Sunder, Hans Schutte |
ROC van Amsterdam & ROC Flevoland | Baanbrekende concepten voor werken en leren | Jeroen Ankersmit (ROC van Amsterdam), Paul Ponten (ROC Flevoland) |
ROC van Amsterdam & ROC Flevoland | De plusvoorziening in Amsterdam | Dirk Huiberts (ROC van Amsterdam) |
ROC van Amsterdam & ROC Flevoland | De Roy Heiner Academy : scherp zeilen in beroepsonderwijs | Hetty van Stratum (ROC Flevoland) |
ROC van Amsterdam & ROC Flevoland | Het Rietvinck College werkt en zorgt | Tineke Wubs, Herbert Prange (ROC van Amsterdam) |
ROC van Amsterdam & ROC Flevoland | Marketing en communicatie in moeilijke tijden | Sandra Kamminga (ROC van Amsterdam), Janneke Toet (ROC Flevoland) |
ROC van Amsterdam & ROC Flevoland | Slim organiseren van ICT: de informationboard | Harry Mauw, Bastiaan Smits (ROC van Amsterdam) |
ROC West-Brabant | Book2fit | Jan Broeken (ROC West-Brabant), Sijko Wierenga (Ricoh Nederland bv) |
ROC West-Brabant | De kleur van Succes | Joris Peeters, lisan van Beurden |
ROC West-Brabant | Europese en internationale leeromgeving in de school | Annejet Goede, Kim van der Steen, Ruud Freund |
ROC West-Brabant | Leiderschap, dienstbaarheid en merkidentiteit. | Ed Ottevanger |
ROC West-Brabant | Leren kiezen leren begeleiden | Peter den Boer |
ROC West-Brabant | Opnieuw schakelen.... | Walter Buitendijk |
ROC West-Brabant | Samenwerking met de 3O's en dan nu in de praktijk! | Koen Oosterwaal, Henny van Eil-Goossens |
ROC West-Brabant | Toegevoegde waarde van mananagementactiviteiten in RVT's | Andries Boer |
ROC West-Brabant | Toekomstverkenningen servant leadership | Rob Franken |
ROC West-Brabant | Verhoog uw team innovatiekracht door Sociale Innovatie !! | Emmy Bakker (ROC West Brabant), Rene Strijbosch (KPC groep) |
ROC West-Brabant | World Class Maintenance: dé samenwerking van de 4 O's | Emmy Bakker |
ROC West-Brabant | Zinnoveren | Gert Kruitbosch, Kees van Noord |
ROC Westerschelde | Onderwijs en ICT , een moeizaam proces. | Mike van Eck |
ROC Westerschelde | Onderwijs in Vlaanderen: de grens over. | Patrick de Bruijn, Martin Van der Plas |
ROC Westerschelde | Professionalisering, loopbaan- en organisatieontwikkeling | Martin Van der Plas |
ROC Zeeland | AKA - ik worstel en kom boven! | Els Bus-Verdult, Jac Hoek, Joan de Quartel |
ROC Zeeland | De audit als instrument tot kwaliteitsverbetering | Peter Hakvoort (Cito), Ton Wesseling (ROC Zeeland) |
ROC Zeeland | Interactie Teamleiders en Informatiemanagers | Jeroen van den Oord (ROC Zeeland), Paula Willemse (IVA) |
ROC Zeeland | Natuurlijk Leren in de gehandicaptenzorg | Dick Hoogstrate, Harry Neger |
ROC Zeeland | Ouderbetrokkenheid | Marcel Starmans, Yvonne Oomen |
ROC Zeeland | PLUS = meer dan maatwerk | Els Bus-Verdult, Dineke Schroevers |
ROC Zeeland | Publiek-private samenwerking: recept voor succes! | Kees Nieuwenhuyzen |
ROC Zeeland | Resultaatverantwoordelijke teams: een instrument om ambities | Rien Kuijken |
ROC Zeeland | Teamontwikkeling ondersteunt met 7 eigenschappen van Covey | Camiel volmer (ROC Zeeland), Lies de Bruijn (De Bruijn Advies) |
ROC Zeeland | TechKNOWlogy, promotie technische opleidingen | Jeroen van den Oord, John Leeman |
ROC Zeeland | VAKMANschap is MEESTERschap | Jeroen van den Oord, John Leeman |
ROC Zeeland | Wat werkt op school (Research in actie) | Jan Eversdijk, Albert de Bruijn |
SintLucas / de eindhovense school | De docent: heer èn meester eigen onderwijs | Dirk Roebroek (SintLucas) |
SintLucas / de eindhovense school | Interne ontwikkeltrajecten. | Frank Heezemans, Dirk Roebroek (SintLucas), Ruud Rabelink, Marjon Roijmans (de eindhovense school) |
SintLucas / de eindhovense school | Netwerkschool SintLucas:Invloed van cultuur op ICT&Onderwijs | Frank Heezemans (SintLucas), Pieter Vorstenbosch (Stichting SintLucas - de eindhovense school) |
SintLucas / de eindhovense school | Onderwijsflexibilisering: PRETPARK | Marjon Roijmans, Pieter Vorstenbosch (de eindhovense school), Bas Engelen (Advitrae) |
SintLucas / de eindhovense school | Op weg naar een betekenisvolle leeromgeving | Ruud Rabelink (de eindhovense school) |
SintLucas / de eindhovense school | Upgrade: Part II. | Frank Heezemans (SintLucas), Bart van Kuik (KPC groep) |
Slimmerikkenhuis | De effectiviteit van persoonlijk leiderschap | Els Brendel (Trans Forta), Addy de vroomen (interstudie) |
Slimmerikkenhuis | De rol van docent en leidinggevende bij sociale innovatie | Paulo Moekotte (ROC van Twente), Henk Ritzen (ROC van Twente) |
Slimmerikkenhuis | Lectoren in het mbo, op de thee bij een lector naar keuze | Niek van den Berg (Zadkine), Henk Ritzen (ROC van Twente), Peter Den Boer (ROC West-Brabant), Marianne Steenvoorde (KPC Groep) |
Slimmerikkenhuis | Lectoren in het mbo, wat doen ze en wat levert het op? | Niek van den Berg (Zadkine), Peter Den Boer (ROC West-Brabant), Marianne Steenvoorde (KPC Groep), Ineke Delies (Alfa-College) |
Slimmerikkenhuis | OOG in OOG met | Jeroen van den Oord (ROC Zeeland), Edwin Verlangen (ROC Eindhoven) |
Stichting Praktijkleren | Ook met examenproducten eigenaar van het onderwijsproces! | Maria Wessels |
Stichting Praktijkleren | Samen komen we ver(der) | Ton Remeeus |
Stichting Praktijkleren | Samenwerken in het Onderwijsleerbedrijf vmbo-mbo-hbo | Gina Keetman |
het Toekomsthuis | Besturen met lef, de bestuurder van de toekomst! | Anneke Beukers |
het Toekomsthuis | Excellent leiderschap + onderwijsvernieuwing: Duidelijkheid! | Erika Krone |
het Toekomsthuis | Management ontwikkelpool; toekomstig Onderwijs en Management | Wijnand Schilperoort (BMC), Theo Koolen (Helicon Opleidingen) |
het Toekomsthuis | 'Terug naar Daarom’ | Gijs de Bont |
het Toekomsthuis | Van contacten tot olympische samenwerking: Creëer winnaars! | Anneke Beukers |
het Toekomsthuis | Zorg voor de toekomst! | Hans Schuit |
Zadkine | Hoe weet de leerling/student waarvoor hij/zij kiest? | Lida Kappetijn |
Zadkine | Met minoren beter beslagen | Roger Zandvliet |
Zadkine | Netwerkleren | Theo Broeren, Mar Gagestein |
Zadkine | Nieuwe media: studenten als communicators | Peter Hoogerbrugge |
Zadkine | Twinkelende ogen: Zadkine innoveert en leert | Jan Smallegange, Sandra Bijwaard, Arend van der Lee, Niek van den Berg, |
Zadkine | Yammer als brug voor eilandbewoners | Mar Gagestein (Zadkine), Herman Post (ROC Leiden) |
Wildcard | Betalen voor een methode of zelf leermateriaal ontwikkelen? | Johan Lapidaire (SVH), Joep Baars (SVH), Johan Spape (Zadkine) |
Wildcard | De docent en sociale innovatie | Lex Sanou, Peter Sprinkhuizen (Het Platform Beroepsonderwijs) |
Wildcard | De docent laten leren met een digitale leerlijn | Annet Smith, Bernadet Sprenkeling (ROC Nova College) |
Wildcard | De goede projecten doen én de projecten goed doen | Bram Esselink (ROC Nijmegen), Christiaan Klerk (Arlande bv) |
Wildcard | Goed businessmodel creëert toegevoegde maatschap. waarde | Carl Govers (Onderwijsgroep Tilburg), Hilde Adriaenssens (ROC Tilburg) |
Wildcard | Koers en kaders in een dashboard in relatie tot kwaliteit | Erik Weijers, Ingrid van der Pluym, Peter Rutten (ROC Nijmegen) |
Wildcard | Managen van late instroom | Aad Pot, Thecla van Doesum, Lindie Joosse, Inez van Schie (ROC Zeeland) |
Wildcard | MplusH =MBO plus HBO = MBO plus Huisje | Joris Bovy (ROC Nijmegen) |
Wildcard | Navigeren met werkervaringen: ruimte voor talenten | Emmy Bakker, Mazze van Hoboken (ROC West-Brabant) |
Wildcard | Samenwerking tussen onderwijs en bibliotheken | Annemarie van Essen (Overijsselse Bibliotheek Dienst) |
Wildcard | Servicemanagement ICT, van proces tot uitvoering. | Sander Peters (Albeda College) |
Wildcard | Strategische meerjarenplanning | Jan Broeken, Frans Bleumer, Han Schmeits (ROC West Brabant) |
Wildcard | Taalassessments: daar zit het MBO op te wachten! | Willy Korteweg (Albeda College), Joyce In't Veld - Melis (Albeda College) |
Wildcard | TECHNUM – Best practice samenwerking technisch onderwijs en | Andr Zuidijk (ROC Zeeland) |
Wildcard | Tempodifferentiatie door leerprestatie, leerprestatie door tempodifferentiatie | Irma Mol, Nels Rijvers (ROC Zeeland) |
Wildcard | Van implementatieplan naar actie | Kees den Bok, Ad Blonk (Hoornbeeck College), Marianne Driessen (CINOP) |
Wildcard | Verbindend organiseren | Henny Verbeek, Ingrid Broos (ROC West Brabant), Koekkoek Patrick, Peter Juffer (Effect consulting) |
Wildcard | Wie springt er mee over de Waal? | Wilfrie Koekkoek, Ed Clevers (ROC Nijmegen) |
Woensdag 6 april | |
10.00 - 12.00 uur | Speciaal voor de vroege vogels! Een bijzonder ochtendprogramma, meer informatie |
12.00 - 13.00 uur 13.00 - 13.30 uur 13.30 - 14.30 uur 15.00 - 16.00 uur 16.30 - 17.30 uur 18.00 - 19.30 uur 19.30 uur | ontvangst en registratie + lunchboxes opening keynote workshopronde 1 workshopronde 2 diner avondprogramma |
Donderdag 7 april | |
09.00 - 10.00 uur 10.30 - 11.30 uur 12.00 uur 13.00 - 14.00 uur 14.30 - 15.30 uur 16.00 uur | workshopronde 3 workshopronde 4 lunch workshopronde 5 workshopronde 6 afsluiting |
Abonneren op:
Posts (Atom)